DIMARTS 5 DE MAIG – SECTOR NO UNIFORMAT
Companyes i companys,
Ahir dimarts 5 de maig es va celebrar una nova reunió de la Comissió de Seguiment.
Us en traslladem els principals continguts:
1️⃣ Pla de relleu generacional
L’actual proposta dona continuïtat al mecanisme de cessament progressiu de l’activitat («banc del temps«) que des de la UGT vam aconseguir incorporar a l’anterior Acord de Condicions de Treball 2021–2024, i que va suposar una revolució per a centenars de persones que deixen de prestar servei a l’Ajuntament prèviament a la seva data de jubilació.
El nou programa incorpora un element clau: la mentoria.
La persona que s’aculli al programa haurà de presentar una memòria prèvia per poder gaudir dels dies cedits i ampliats per l’administració. Aquest document (que mirem que sigui el màxim de senzill possible) recollirà:
- Tasques del lloc de treball que es realitzen.
- Aplicacions informàtiques utilitzades.
- Estat dels projectes.
- Fons documental associat.
Aquest procés no es farà en solitari: hi haurà models de referència, plantilles estructurades i el suport d’una persona referent de personal que en validarà la qualitat.
El benefici directe es manté: dies de permís vinculats al pla de relleu, per a continuar «descansant» prèviament a la teva jubilació.
La incorporació de la mentoria aporta seguretat jurídica al sistema, especialment davant possibles fiscalitzacions externes.
2️⃣ Horaris Especials i Promocions Internes Especials
Des de la UGT Serveis Públics continuem insistint en la urgència d’abordar el document d’horaris especials.
A la vegada, cal tractar qüestions cabdals com són:
▪️ la compactació de la plena dedicació de 37:30 (dedicació ampliada) durant el període d’estiu.
▪️ la possibilitat de rebutjar la plena dedicació de 36:15 durant l’estiu, quan es tanquen tardes a oficines amb horaris especials.
▪️ el desbloqueig i la fórmula per conservar els dies 24 i 31 de desembre les oficines amb horaris especials tancades.
▪️ dies de compensació a serveis socials.
Fa setmanes que no tenim retorn per part de l’administració i és imprescindible donar resposta a la plantilla afectada.
A la vegada, també hem reclamat incrementar l’oferta pública el 2026, especialment en atenció ciutadana i àmbit social, per fer viable la implementació efectiva de les 35 hores amb la màxima celeritat, i sense pèrdua de servei públic.
A la promoció interna especial, hem demanat abordar de manera immediata les bases i criteris recollides a l’Acord 2025–2028 per al personal afectat: PAS d’E a C2; xòfers de C2 a C1; promocions de C a B en l’àmbit sanitari municipal; …
3️⃣ Escoles de música i conservatori
Hem reclamat un calendari de reunions per començar a treballar dues qüestions clau per a les Escoles de música i el Conservatori: 1. el model per completar la jornada del personal funcionari; 2. el funcionament de les borses de treball.
Ja ho vam tractar fa dues setmanes i hi continuem treballant.
4️⃣ CDIAP
Pel que fa al servei del CDIAP, l’administració i les treballadores han donat un pas endavant rellevant per avançar en l’estabilitat i la millora de les condicions d’aquest servei i els seu horari de prestació. Continuem al costat de les treballadores per a donar amb la sortida i solució més adient per a totes les parts.
ESTEM A LA VOSTRA DISPOSICIÓ. Contacta’ns a ugtajbcn@catalunya.ugt.org
