Dimarts, 12 de maig
Companyes i companys,
Aquest dimarts 12 de maig s’ha celebrat una nova reunió de la Comissió de Seguiment de l’Acord de Condicions de Treball 2025-2028, a més de mesa general, on s’han abordat diverses qüestions rellevants que afecten diferents col·lectius municipals i el conjunt de la plantilla. En destaquem les següents:
1️⃣ Qüestions prèvies
Durant la reunió s’han posat sobre la taula diverses qüestions importants per part dels sindicats:
◾ La necessitat d’impulsar un pla d’inversions digitals que millori d’una vegada les aplicacions i eines informàtiques als serveis d’atenció a la ciutadania, especialment a serveis com les OAC o les OH.
◾ Necessitat que el Consell Municipal tiri endavant els Reglaments treballats mitjançant la negociació col·lectiva a la mesa general de negociació, especialment el referent a la segona activitat, amb afectació directa al personal de bressol, que depèn d’això per a la planificació del proper curs 26-27. Demanem celeritat als grups municipals i govern. També urgeix a la GUB i SPCPEIS.
◾ Les dificultats existents perquè les persones majors de 60 anys, amb dret a tres dies de teletreball, puguin realitzar correctament la PDE de 37,5 hores.
◾ La problemàtica dels llocs singulars vacants després de la resolució de concursos, especialment als serveis d’atenció a la ciutadania.
En aquest sentit, des de la UGT hem recordat que fruit de la negociació col·lectiva molts d’aquests llocs van veure millorades les seves retribucions. Tot i així, massa dotacions continuen quedant desertes (donada la penositat d’horaris especials i la manca de teletreball, en la majoria de casos), mentre persones interines que ocupen aquests serveis es veuen perjudicades en haver de deixar el lloc per concursos que finalment acaben sense cobertura efectiva. Considerem imprescindible trobar una solució justa i estable per aquesta situació.
◾ Circular 2/2026 de la Gerència de Persones. L’administració ens ha emplaçat a una reunió la setmana vinent per donar resposta a la Circular 2/2026 imposada per la Gerència de Persones. Segons manifesta l’administració, aquesta circular afectaria únicament el col·lectiu Q3 i el servei de platges de la GUB, i es mostra disposada a abordar criteris d’aplicació i interpretació. Des de la UGT exigim espais de negociació i garanties per al personal afectat.
2️⃣ Horaris especials i aplicació de les 35 hores
Un dels punts centrals de la reunió ha estat la situació dels serveis amb horaris especials i, especialment, l’aplicació efectiva de les 35 hores als serveis d’atenció a la ciutadania. Després de la insistència sostinguda de la part social, l’administració planteja diferents opcions horàries per ajustar la jornada transitòria pactada a l’ACT 21-25 en referència als dies 24 i 31 de desembre, així com dels dies de compensació a serveis socials.
Des de la UGT Serveis Públics hem estat molt clars i hem manifestat que:
◾ Som coneixedors de les dificultats tècniques i organitzatives que comporta l’aplicació de les 35 hores a serveis d’atenció directa a la ciutadania, motiu pel qual els sindicats signants de l’acord vam accedir a una transitorietat que no perjudiques i bloqueges a tota la resta de l’organització (és una qüestió transversal que no només afecta a la nostra organització).
◾ Tot i això, aquestes dificultats no poden convertir-se en una excusa permanent perquè una part de la plantilla continuï sense beneficiar-se plenament de les 35 hores.
◾ Exigim saber quan pensa l’administració posar fi a l’actual situació transitòria de 36 hores i 15 minuts en aquests serveis. Volem previsions reals.
◾ Hem reclamat que es presentin immediatament models de futur i calendaris reals perquè el personal afectat pugui accedir definitivament a les 35 hores.
◾ I hem deixat clar que no renunciarem en cap cas a les 35 hores per a tota la plantilla municipal.
L’administració ens ha traslladat que està treballant en un full de ruta definitiu, que haurà de consensuar-se amb la plantilla afectada i que probablement implicarà reforçar els recursos humans als serveis d’atenció a la ciutadania.
Des de la UGT hem exigit que qualsevol proposta es presenti amb temps suficient perquè pugui ser traslladada als serveis afectats, debatuda amb les treballadores i treballadors i implantada amb el seu coneixement i participació.
3️⃣ Compactació estival de la PDE de 37,5 hores
Des de la UGT Serveis Públics hem traslladat a l’administració la necessitat urgent de donar resposta a la petició sindical per compactar durant el període estival la plena dedicació de 37,5 hores a tota l’organització municipal.
L’objectiu és facilitar la realització de la jornada en horari de matí durant els mesos d’estiu, afavorint la conciliació familiar i personal coincidint amb el període vacacional.
L’administració ens ha comunicat que properament donarà resposta a aquesta demanda. Des de la UGT exigim que aquesta resposta arribi durant els propers dies, per generar seguretat i certeses a totes les persones treballadores que se’n podrien beneficiar.
4️⃣ Integració de categories a extingir. Regularització prèvia, modificació OPO 26 i promoció interna.
L’administració ens ha presentat un primer esborrany de la promoció professional de diferents grups i subgrups aconseguida pels sindicats, conseqüència dels acords a l’ACT 25-28. El projecte afecta diferents col·lectius professionals, entre els quals es preveu la promoció de conductors C2 al subgrup C1; categories del grup E a C2, com subalterns; del C1 al B en l’àmbit de la salut pública; o del C2 al C1 en l’àmbit GUB; entre d’altres.
Des de la comissió de seguiment es comença a parlar de terminis de les convocatòries, contingut de les proves i realització de les mateixes.
La gran fita que per ara l’administració ens presenta i s’ha aconseguit, és que es preveu convertir en estructural a tot el personal interí no estructural en actiu afectat. Una gran fita que celebrem i que farà disminuir la temporalitat a la organització municipal, i donar estabilitat a moltes més treballadores i treballadors.
Es preveu convocar OPO 26 i promoció interna (per categories concretes) a juny de 2026, proves a febrer 2027 i nomenaments a novembre del mateix any. L’administració ens transmet que hi ha la intenció de fer tantes promocions internes com siguin necessàries fins a donar la oportunitat de promocionar professionalment a totes les persones a les categories afectades estructurades via oposicions.
Per ara, cal treballar intensament per donar a tothom la oportunitat i no deixar ningú enrere, segregant les dades per edat, estudis, antiguitat al servei, … Hem demanat que les proves es puguin adequar a la finalitat de la promoció, que es facilitar al màxim l’avenç professional del personal afectat.
Al personal al CEB (personal subaltern), que són els majorment afectats per la promoció interna, demanem un monogràfic concret.
5️⃣ Altres qüestions:
◾ Ratificació i signatura del nou acord horari del CDIAP a mesa general.
◾ Signatura dels criteris tècnics de la nova plantilla volant de l’IMEB.
◾ Pla de relleu generacional i nova mentoria.
◾ Solucions a la incorrecta solució als CPR al Parc Mòbil. Traslladat a mesa general.
ESTEM A LA VOSTRA DISPOSICIÓ. Contacta’ns ugtajbcn@catalunya.ugt.org
