Aquestes darreres setmanes estem rebent multitud de consultes sobre l’aplicació del TELETREBALL.
Sembla que algunes Direccions i Gerències estan estenent rumors sobre com i qui podrà teletreballar. Entenem que són criteris o opinions particulars, però el que és inqüestionable és que generen inquietud a la plantilla.
El darrer conveni col•lectiu 2021-2024, –signat per la UGT– recollia entre d’altres, 2 grans millores:
• El nostre projecte de BANC DE TEMPS (cessament progressiu de l’activitat)
• El TELETREBALL.
El Banc de Temps s’està aplicant generalment de forma correcta. Encara falta que ens sumin els dies no gaudits de l’any 2021 i separar els dies addicionals de vacances, però entenem que calgui algun temps per fer les modificacions necessàries al SAP.
Ara cal concretar l’aplicació del TELETREBALL, i cal evitar precisament el que està passant
La Norma de desenvolupament del Teletreball de data 11/05/22, (conseqüència de l’art 17 del conveni) recull ben clarament que la relació de llocs de treball ha de recollir quins llocs poden prestar-se en teletreball, llevat que per raons del servei o per raó de l’especificat de les seves tasques, i tenint en compte l’interès i/o necessitats de la ciutadania, no sigui possible dur-les a terme mitjançant teletreball.
És evident que tots els serveis que actualment estan teletreballant han demostrat que és possible prestar el servei públic amb prou garanties, per la qual cosa NO entendríem que ara se’n qüestionés la seva continuïtat
Som conscients que, un cop finalitzada la pandèmia i el retorn a la normalitat, EL TELETREBALL suposa un dels reptes organitzatius més importants dels darrers anys en l’àmbit laboral, però aquest sistema de treball ha vingut per quedar-s’hi.